„A szó szoros értelmében a legkiválóbb pedagógus, akihez valaha szerencsém volt. Rengeteget tanultam tőle.” -Vereb Péter
„Nála kiválóbb tanárt nem is kívánhattam volna, az órákra mindig felkészülten érkezett, így mindig tudott válaszolni a diákok által feltett kérdésekre is. A tananyag mellett az éppen adott témához kapcsolódó érdekességeket is megismertette velünk. Ezekért az órákért érdemes volt felkelni kicsit korábban szombatonként. :)” - Szuchács Vivien
„Tanárom (Hugli Bálint) történelmi tudása számomra lenyűgöző volt. A saját gimnáziumomban is remek történelem tanárom volt, ám az ottani órák túlságosan tárgyilagosak és a tankönyvre alapozottak voltak. Korábban is szerettem a történelmet, ám az előkészítő óta, azt gondolom ez az érdekeltségem megduplázódott.” - Békés Dávid
Hugli tanár úr rendkívül sok információval és részletes tudással rendelkezik tantárgyát tekintve, látszik, hogy szenvedélyesen szereti munkáját. A felkészülésemben segített, hogy átismételhettem az anyagot még egyszer. (Gáspár Lili Laura)
Elképesztően felkészült volt minden órára. A tárgyi tudása hihetetlenül széleskörű, emiatt minden témához hozzá tudott fűzni valami érdekességet. Mindig kedves és mosolygós volt. Végtelenül kedves és segítőkész. (Madarász Lolita)
Részletes, összeszedett, jól felépített, nagyon felkészült, humorral teli. A legjobb, hogy saját élménnyel gazdagítja a tananyagot, odafigyelő, mindenkit nevén szólít. Imádja a történelmet. Rendkívül hiányos oktatásban részesültem, jó eredményem ennek a felkészítésnek az eredménye kizárólag. (Szanyó Katalin)
Rendkívül felkészült, a tananyagot élvezetesen előadó tanár, akinek a lelkesedése az általa tanított tantárgy iránt rögtön átragad a hallgatóságára. Az pedig, hogy a kimaradt órákat akár két diák kedvéért is képes volt estébe nyúlóan pótolni, mindent elárul a tanár úr elhivatottságáról. Úgy éreztem, hogy a saját iskolám nem tud kellőképpen felkészíteni az emelt töri érettségire, mivel nagyon kevés időnk maradt a rengeteg anyagra, ami hátramaradt a 12. tanévre. (Veszprémi Jakab)
Hugli Bálint számomra a kezdetektől nagyon szimpatikus volt. Mindig mosollyal fogadott minket, és bár voltak nehezebb percek is az órán, amikor már alig tudtunk koncentrálni, ő mindvégig kitartott és segített nekünk. Széleskörű ismeretekkel rendelkezik, sokszor érdekes információkat is belecsempészett az órákba, melyekkel feldobta azokat. (Györök Árpád Koppány)
Leginkább a hihetetlen tudását tisztelem Hugli Bálintban. A diákokhoz való viszonyulás csillagos ötös. Az órákon mindig jó hangulat volt. Érdeklődésemet mindig felkeltette egy-egy anyaggal kapcsolatban olyan történelmi események elmesélésével, amiket a történelemkönyvekben nem olvashatunk és persze a prezentációs anyagok is tetszettek. Így sokkal könnyebben tudom azonosítani az uralkodókat és a történelmi eseményeket időben, térben és persze az anyag tárgyát össze tudom kötni a történelmi szereplőkkel. Egyszóval a fejemben kialakult egy rendszer és minden történelmi eseményt el tudok magyarázni. Leginkább az tetszett, hogy a tanár úr rávilágított a történelmi események logikus kapcsolataira és következményeire, ami nagyban megkönnyítette a tanulást. Zárszóként még azt emelném ki, hogy a tanár úr az érettségi pontok rendszeréről is felvilágosítást adott. Miért kapunk pontot, hogyan írjuk meg az esszéket stb. Nagymértékben hozzájárult ez a segítség a fogalmazási képességem fejlesztéséhez is. Hugli Bálintot egy kedves, vicces és nagy tudással rendelkező emberként ismertem meg. (Bazsik Péter)
Hugli Bálint Tanár Úr mindig nagyon felkészült volt, rengeteg érdekességet mesélt (amivel színesítette az órákat), soha nem volt unalmas az előadása. Az iskolámban mindig nehézséget okozott figyelni, egyszerűen nem ment a koncentráció. Itt viszont az első óra után azt vettem észre, hogy nem tudok nem figyelni, mert annyira érdekes az óra. Ez a tendencia így maradt egész évben, ami aztán megtérült. A Tanár Úr mindig érdekes feladatlapokat hozott (addig nem szerettem soha a munkafüzeteket/feladatlapokat, mert szárazak voltak, az ember nem tudott belőlük tanulni), ezeket nem volt nyűg megcsinálni, később lehetett belőlük tanulni (és nagyon hasznosak voltak!), nem csak kidobni…. A kidolgozott tételei is nagyon jók voltak, mert részletekre is kitért, amik a tankönyvekben nem voltak benne, így világosak voltak az összefüggések és megértettem a témát. Sajnos iskolában kevés idő van alapos, részletekbe menő felkészülésre. Egyénileg az ember nem tudja, mit is kéne átnézni, mit kell alaposan megtanulni/mit kevésbé. Az előkészítőn több idő van átvenni olyan dolgokat, amiken átsiklanak normál esetben az iskolai tanárok az idő hiánya miatt, vagy úgy gondolják nem olyan érdekes/fontos (pedig a diák ezek nélkül nem biztos, hogy megérti a témát). (Molnár Adrienn)